Jak funguje dispečink - Mega Trucking Bohemia

Jak funguje dispečink?

Pracuje tu 20 dispečerů, kteří se střídají ve dvou směnách plus jeden kolega, který je na noční, takže jsme 24 hodin denně v kontaktu s řidiči. Přesčasy se nás netýkají a domů chodíme s čistou hlavou.

Díky satelitnímu systému jsme v nepřetržitém spojení s řidiči a máme neustále přehled o jednotlivých přepravách. Vidíme, kde se zrovna pohybují a co nám píší, stejně tak s nimi komunikujeme i my. Jasně, že v urgentních situacích bereme do ruky mobil a voláme. Ten u sebe máme ale jen během práce a domů si ho nenosíme.

Velmi podobné je to i s prací, kterou pro řidiče dostáváme. Přes interní objednávkový systém nám ji posílají kolegové z Německa a Holandska, takže angličtina je pro nás na denním pořádku. Protože se známe z firemních akcí nebo služebních cest, spolupráce s nimi je o to přátelštější.

Fakturaci neřešíme, o ni se postarají kolegyně z finančního oddělení a my se můžeme soustředit pouze na řidiče a práci pro ně.

Dost volného času máme díky dvousměnné pracovní době. Začínáme ve 14:00 a odcházíme ve 22:00, ráno pak v 6:00 v kanceláři a od 14:30 máme volno až do dalšího dne do 14:00.
Pracujeme v open-space kanceláři, ale každý máme dost svého prostoru. Je tu výborná káva, prima parta a zkušený tým, ve kterém si všichni tykáme.

Zapadne k nám ten, kdo se umí bez zbytečných řečí postavit k práci čelem a má chuť být lepší.

Jak probíhá výběrko?
Nenastoupí na tebe delegace přísných lidí v obleku, žádné zapeklité otázky a atmosféra, která by se dala krájet. Tak to u nás není. Dáme na vlastní intuici a chceme tě poznat.

Jak probíhá zaučení?
Než skončíme u místa, kde budeš trávit nejvíc času, provedeme tě firmou a ukážeme, kde je jaké oddělení a seznámíme tě s ostatními kolegy.

Každý tým potřebuje trošku něco jiného, proto si uděláš „kolečko“ i na dispečinku, abys viděl, jak to chodí na jednotlivých projektech a že si je práce hodně podobná.

Nezahltíme tě tunou manuálů o tom, jak pracovat, ale nějaké poznámky si budeš muset zapsat, abys věděl, jaký režim mají řidiči, jak dlouho můžou pracovat, řídit ale i odpočívat – říká se tomu výkon řidiče.

Po pár dnech po boku svého nového kolegy si třeba už napíšeš i své první „dispo“. Dispo znamená, že pošleš řidiči, kam pojede vyložit a následně naložit dohodnutý náklad, co bude nakládat a kde má příští vykládku. Až se budeš cítit jistější v kramflecích a vstřebáš informace o výkonech řidičů, dostaneš na starost pár aut, aby sis to zkusil za běhu sám.

Neboj, to půjde!


Přidej se k nám


Nechej nám na sebe kontakt a my se ti ozveme.

Blog

Všechny články